Ředitelka ZŠ a MŠ: Mgr. Jitka Hájková
Zástupkyně ředitelky MŠ: Jana Valachová DiS.
Učitelky: Natálie Jarišová DiS., Michaela Malíková, Barbora Neugebauerová
Asistent pedagoga: Marcela Kulhavá
Školní asistent: Gabriela Vítková
Sluníčka (starší a předškolní děti) - Jana Valachová, Michaela Malíková
Hvězdičky (mladší děti) - Natálie Jarišová, Barbora Neugebauerová
e- mail MŠ (zástupkyně MŠ) ms@zs-ms-lukavice.cz
e-mail třída Sluníčka: mslukaviceslunicka@seznam.cz
e-mail třída Hvězdičky: mslukavicehvezdicky@seznam.cz
mobilní telefon MŠ +420 723 649 932
pevnou linku MŠ a ŠJ +420 465 621 426
Od 6:30 - do 16:00 hod.
Příchod dětí do MŠ od 6:30 - 8:00 hod.
Příchody a odchody v jinou dobu lze domluvit po domluvě s p. učitelkami, se zástupkyní.
U nově nastupujících dětí v rámci adaptace na nové prostředí rády poradíme se začleněním a vhodnou dobou pobytu.
Po obědě je možné děti vyzvednout v 11:45 hod.
Polední klid na lehátkách je přizpůsoben individuálně. Děti, které nespí, si chvíli odpočinou a poté mají klidové činnosti u stolečků.
Odpolední svačina probíhá od 14:00 hod.
MŠ se uzamyká v 16:00 hod.
Obědy společně s úplatou za mateřskou školu se vybírají buď hotově u vedoucí školní jídelny nebo jsou zasílány platbami přes internetové bankovnictví, vždy v prvních dnech v měsíci.
Při nepřítomnosti vašeho dítěte se prosím odhlašujte do sešitu u kanceláře ŠJ – písemně alespoň 1den předem nebo telefonicky - 465 621 426, e-mailem: jídelna@zs-ms-lukavice.cz
Vstup do první třídy ZŠ představuje pro dítě velkou životní změnu. Mění se role dítěte, prostředí, dospělí i vrstevníci, denní program, náplň činností, nároky i požadavky. Aby dítě mohlo zvládnout tuto novou situaci bez vážnějších problémů, mělo by být nejen dostatečně vývojově a sociálně zralé, ale také dobře připravené. Zde jsou zachyceny jak výchovné, tak vzdělávací předpoklady. Je třeba mít ale na zřeteli, že zrání dítěte je nerovnoměrné a individuální, že každé dítě nemusí všech parametrů dosáhnout, ale může se k nim přiblížit.
HRUBÁ MOTORIKA
⦁ Předškolák by měl mít osvojeny základní pohybové dovednosti (např. překonat určitou vzdálenost, překážku přeskokem, výskokem, skokem, udržet rovnováhu, skákat po jedné noze, chytat a házet míč, zvládnout jednoduchý rytmický pohyb apod.).
JEMNÁ MOTORIKA
⦁ Předškolák by měl zvládat trhání a stříhání papíru, lepení, modelování, muchlání různých materiálů a činnosti s drobnými předměty (korálky, puzzle apod.).
⦁ P. by měl být samostatný v oblékání (zavazování tkaniček, zapínání zipů, knoflíků apod.), správně používat příbor.
GRAFOMOTORIKA
⦁ Předškolák by měl správně držet psací potřebu, ruka dostatečně uvolněná, správné sezení při kreslení.
⦁ P. by měl umět obkreslovat, vybarvovat, kreslit s detaily. Také by měl zvládat napodobit základní geometrické obrazce a tvary (např. čtverec, kruh, trojúhelník, obdélník, některá čísla apod.).Tahy při kreslení by měly být plynulé.
ZRAKOVÁ PERCEPCE
⦁ Předškolák by měl umět rozpoznat předměty a obrázky jako celek i části (puzzle, pexeso).
⦁ P. by měl porovnávat velikosti, tvary předmětů, najít rozdíly (např. na dvou obrázcích).
⦁ P. by měl rozpoznat jednoduché obrazné symboly a znaky (např. základní dopravní značky, piktogramy, písmena a číslice apod.)
⦁ P. by měl znát základní a odvozené barvy.
SLUCHOVÁ PERCEPCE
⦁ Předškolák by měl být schopný určit první hlásku, kterou slovo začíná (pes - p).
⦁ P. by měl sluchově rozložit slovo na slabiky (ko-pre-ti-na).
⦁ P. by měl poznat rozdíly mezi hláskami ve slovech (kočl - košl).
PŘEDČÍSELNÉ PŘEDSTAVY
⦁ Předškolák by se měl orientovat v elementárních počtech (vyjmenovat číselnou řadu 1 - 10 a spočítat počet prvků minimálně - v rozsahu do pěti).
⦁ P. by měl porovnávat počet (méně - více), rozpoznávat základní geometrické tvary, třídit, rozumět časoprostorovým pojmům (např. nad, pod, dole, nahoře, včera, dnes, zítra, ráno, poledne, odpoledne, večer).
ŘEČ A VYJADŘOVACÍ SCHOPNOSTI
⦁ Předškolák by měl být schopen jednoduše reprodukovat povídku, pohádku, dokázat zopakovat krátkou říkanku, básničku.
⦁ P. by měl správně vyslovovat všechny hlásky, mluvit gramaticky správně, mít přiměřenou slovní zásobu.
SOCIÁLNÍ A PRACOVNÍ ZRALOST
⦁ Předškolák by měl zvládat určité sociální situace, umět se odpoutat od rodičů.
⦁ P. by měl být samostatný v sebeobsluze (stravování, oblékání) a mít osvojené hygienické návyky.
⦁ P. by měl pracovat samostatně, udržovat pořádek ve svých věcech.
⦁ P. by měl uplatňovat základní společenská pravidla (pozdravit, umět požádat, poděkovat, omluvit se, vykat dospělým, “neskákat” do řeči druhým), vědět, jak se chovat v určitých situacích.
⦁ P. by se měl zapojit do práce ve skupině, spolupracovat.
⦁ P. by měl dodržovat daná pravidla ve skupině, být ohleduplný.
⦁ P. by měl mít poznatky dle věku (znát své jméno a příjmení, kolik mu je let, kde bydlí, jména členů rodiny, části těla, povolání, rostliny, zvířata, roční období, národnosti apod.)
(viz. z Desatera pro rodiče dětí předškolního věku (MŠMT))